Paste this code as high in the of the page as possible:

מאמרים | איך בונים נוכחות דיגיטלית לעסק קטן?

איך בונים נוכחות דיגיטלית לעסק קטן?

איך בונים נוכחות דיגיטלית לעסק קטן?
שנת הקורונה הוכיחה לכולם ובעיקר לבעלי העסקים, שגם אם חשבנו שיש לנו מעט וודאות ויכולת לתכנן כמה חודשים קדימה – המציאות הרבה יותר מאתגרת. 
בטח כשמדובר בבעל עסק קטן שההכנסה שלו היא לרוב גם המשכורת שלו.
אם יש דבר שכולנו הבנו בשנה האחרונה, שכירים ועצמאיים כאחד, זה החשיבות ביצירת נוכחות דיגיטלית (אונליין).
למעשה, בשנה האחרונה קל מאוד להבדיל בין עסקים בישראל – אלו שמותאמים לעידן החדש והדיגיטלי ואלו שנשארו מאחור והפכו ללא רלוונטיים.
 
נוכחות דיגיטלית – זו לא המלצה, זה הכרח קיומי!
אז אחרי שהבנו שאנחנו חייבים לייצר נוכחות דיגיטלית, בוא נתחיל מהבסיס - הנכסים הדיגיטליים של העסק שלנו:
• אתר אינטרנט
• פרופילים חברתיים
 
הקמת אתר אינטרנט לעסק
אתר אינטרנט הוא (עדיין) הפנים של העסק באינטרנט.  עסקים רבים חושבים שבימינו, מספיק שיהיה לנו דף פייסבוק ואנחנו מסודרים. 
אך האמת היא שצריך תמיד לזכור, שדף פייסבוק (בדומה ליתר הערוצים החברתיים) אינו שייך לכם. 
למעשה מדובר בדף שאתם שוכרים דרכו "שטח נדל"ן" ברשתות החברתיות וביום מן הימים פייסבוק יוכלו לסגור לכם את הדף או למנוע פרסום שלו ברשת החברתית.   
אתר אינטרנט לעומתו, הוא הבסיס לפעילות דיגיטלית והמקום אליו יגיעו לקוחות פוטנציאליים.
כדי להקים אתר, צריך קודם כל לבחור דומיין (כתובת האתר, למשל: www.mati.org.il) .   
רישום דומיין ניתן לעשות אצל שלל רשמים כמו:  
 
• Box.co.il
• Namecheap
• Godaddy
• Domain the net 
• Gal comm
ועוד...
 
לאחר שבחרתם שם לדומיין ורכשתם אותו, עליכם לפנות לחברת אחסון שתוכל לאחסן את האתר שלכם. 
גם כאן יש לא מעט חברות בישראל שתוכלו לפנות אליהן החל מחברות כמו: 
• SPD
• UPRESS
• אחסון לינוקס
• Cloudways
• Hostgator
ועוד...
לאחר שיש לכם שם דומיין ואחסון, מגיע שלב בניית האתר.
בשלב זה אנו ממליצים להיעזר בחברה שמתמחה בבניית אתרים.  הפלטפורמה המועדפת והמומלצת כיום לבניית אתרים היא פלטפורמות וורדפרס
(שבה, נכון לשנת 2020, נבנה אחד מכל 3 אתרים).
היתרון בפלטפורמות וורדפרס, היא שמדובר בקוד פתוח, כלומר הקוד שבו נבנה האתר אינו שייך לחברת פיתוח ספציפית או מתכנת מסוים
שרק הוא יודע ויכול לתחזק ולערוך שינויים באתר.
עליכם לוודא שהאתר שלכם נטען מהר, מותאם למובייל ומכיל אזורי תוכן.
יש לכם אתר? עכשיו הגיע הזמן לקדם אותו!
לבנות אתר זה לצערנו פשוט לא מספיק בימינו.  זה כמו שתשכרו חנות ברחוב צדדי שאף אחד לא מגיע אליו והחנות שלכם תישאר יתומה וריקה מלקוחות. 
לכן, אנחנו צריכים להבין איך למשוך אלינו גולשים ולקוחות פוטנציאליים לאתר.
 
משיכת לקוחות מגוגל
היתרון בגוגל, זה היכולת למשוך גולשים אקטיביים שמחפשים את המוצר/השירות שלכם. 
עלינו לזהות מהן מילות המפתח בהם משתמשים הגולשים ולשלב את מילות המפתח באתר שלנו ובקמפיינים השונים.
בגוגל יש 2 אפשרויות עיקריות לקידום:
• יצירת נוכחות באמצעות קידום אתרים אורגני בגוגל
• יצירת נוכחות באמצעות פרסום ממומן בגוגל אדס
קידום אורגני ידרוש מכם השקעה רציפה וקבועה. כדי לראות תוצאות בקידום אורגני, יידרשו לרוב לפחות 3-6 חודשים,
אז תתחילו להופיע בדף הראשון בגוגל בביטויים שרלוונטיים לעסק שלכם.
פרסום ממומן מאפשר לכם לייצר נוכחות מיידית בתוצאות הממומנות של גוגל – באופן בו תצטרכו לשלם כמה שקלים על כל גולש שיקליק על המודעה שלכם. 
השקעה בפרסום ממומן בגוגל ואף בקידום אורגני תדרוש מכם כנראה השקעה לא קטנה של תקציב ולא בטוח שזה מתאים לכל בעל עסק קטן.
מה כן אפשר לעשות ובעלויות נמוכות?
• קידום האתר בתוצאות המקומיות (סביבה גיאוגרפית) בגוגל מפות.  מדובר בקידום חינמי שמתאים לעסקים עם כתובת פיזית. 
למידע נוסף בנושא – היכנסו לקישור הבא.
• כתיבת מאמרים – אם יש משהו שאתם יכולים להתחיל לקדם את עצמכם כבר מהיום – זה תוכן שיעלה באתר / בלוג שלכם. 
כתיבת תוכן לאתרים היא הבסיס לשיווק דיגיטלי, עוזרת מאוד בקידום אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל ומאפשרת לכם גם לשתף אח"כ את התכנים הללו בפרופילים החברתיים שלכם ולמשוך לקוחות רלוונטיים.
 
שיווק ברשתות חברתיות
רשתות חברתיות מצד אחד הפכו את החיים שלנו לקלים יותר – אפשר להגיע לכל אחד ואחת בכל רגע נתון, אך מצד שני, עודף הרשתות החברתיות ועומס המסרים והתוכן השיווקי ברשתות אלו – יצרו תחרות גדולה מאוד שמקשה על בעל העסק הקטן לבלוט.
מה עושים?
1. מתמקדים ברשתות חברתיות בודדות, רצוי באלו שמניבות לכם את התוצאות הטובות ביותר.  כנראה שפייסבוק תהיה הערוץ המרכזי של הפעילות שלכם.  לאחר שתצרו דף עסקי בפייסבוק, בדקו את אפשרויות הפרסום הלוקאליות (באזור הגיאוגרפי שלכם) – כך גם תוכלו לחסוך בתקציב הפרסום וגם תפעלו באופן הרבה יותר ממוקד לקהל היעד שלכם.
2. אם יש לכם מוצר ויזואלי (תכשיטים, הלבשה, מתכונים ועוד), מומלץ לייצר נוכחות ברשתות הויזואליות כמו: יוטיוב, אינסטגרם.
3. אם קהל היעד שלכם הוא צעיר, שווה לבחון יצירת פעילות בטיקטוק ואולי בסנאפצ'אט.
4. אני חוזר ואומר, זה שיש המון רשתות חברתיות – לא אומר שאנחנו צריכים להיות בכולן.  בסופו של יום הזמן שלנו קצר וכדאי להיות ממוקדים.  
לחיות את העסק שלכם
במדינה קטנה כמו ישראל יש חשיבות גדולה לרשת הקשרים שלכם. 
בעל עסק שרוצה להצליח חייב לעשות נטוורקינג כדרך חיים. ככל שיותר אנשים יכירו אתכם ויידעו במה אתם טובים – כך תוכלו להגדיל את מספר הלקוחות שלכם לאורך זמן.
בהקשר זה אני ממליץ לצפות בסרטון קצר:
 
 
כותב המאמר:
אנידור חקק, מהנדס תעו"נ ועוסק בשיווק דיגיטלי קרוב ל- 15 שנה.  בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל, מחלוצי תעשיית ה- SEO בישראל ובלוגר ותיק בתחום.  אנידור מרצה מבוקש לשיווק דיגיטלי ומרצה בקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ובעשרות ארגונים נוספים.

רוצים ללמוד, להקים עסק או לקבל הלוואה מיוחדת?
אל תסתבכו! בחרו את אחת מהאופציות ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם.
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פנייתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
השותפים שלנו לדרך
מט"י ירושלים
מט"י  ירושלים מניעים את עולם היזמות קדימה.  חלוצי הפתרונות ליזמים ולבעלי עסקים.