Paste this code as high in the of the page as possible:

מאמרים | עבודה מול רשויות המס

עבודה מול רשויות המס

כל עסק בישראל נתון למעקב הרשויות האוכפות את חוקי המיסוי במדינה, ומדי פעם עסק זה או אחר אף נתון תחת ביקורת ישירה שלהן. לפיכך, כל בעל עסק צריך להתנהל בצורה נכונה, חוקית ומסודרת מול רשויות המס, להכיר את דרישותיהן ולעמוד בהן. התנהלות נאותה בתחום זה הינה תנאי בסיסי לעבודה בראש שקט, תוך הבטחת כל הזכויות. לעומת זאת, חוסר ידע ואי הבנה באשר לאופן ההתנהלות מול שלטונות המס, מהווה מקור לנזקים ולהפסדים לעסק. רוב בעלי העסקים נעזרים ברו"ח או יועץ מס, המייצגים אותם מול רשויות המיסים – אמנם הדבר אינו הכרחי אך בהחלט עשוי להוריד מכתפי בעל העסק התעסקות מורכבת למדי. 

רשויות המס המרכזיות ופעילותן
מע"מ
– על כל עסקה המתבצעת בישראל מוטל מס ערך מוסף, למעט עסקאות של עוסקים פטורים. רשות המע"מ מפעילה חוליות ביקורת, שבוחנות מדי פעם את ההתנהלות העסקית של בעל העסק מול מע"מ, לרבות בתחום עבירות המס.  
המוסד לביטוח לאומי – המל"ל מתמקד בעיקר בעסקים גדולים, שמעסיקים עובדים. הביקורת נעשית בעיקר על שכר, תוספות ובונוסים, המדווחים לביטוח הלאומי לצורך קבלת החזרים וניכויים. 
מס הכנסה – ביקורת מס הכנסה בודקת את התנהלות העסק בנושאים שונים כגון ניהול ספרים, הגשת דוחות, דיווח על הוצאות, ניכויים ועוד. 

הגשת דוחות למס הכנסה
דו"ח שנתי – זהו הדיווח המרכזי שכל בעל עסק/חברה/עמותה נדרש להגיש. הדו"ח מוגש במתכונת רשמית ובטופס אחיד, וכולל הצהרה על כל ההכנסות השנתיות של בעל העסק. 
הצהרת הון – הצהרה המסכמת את רכושו של בעל העסק והתחייבויותיו הכלכליות. הצהרת ההון הראשונית נעשית בסמוך להקמת העסק. מס הכנסה יכול לפנות בבקשה להצהרה נוספת אחת למספר שנים לבחינת ההון שנצבר עם הזמן.  
דוחות כספיים – כל מי שחייב במס נדרש להגיש דוחות כספיים תקופתיים, כגון טופס 856 בו מוצהר על סכומי המס שנוכו במקור בעת תשלום לספקים, דו"ח שנתי להעסקת עובדים, ודוחות נוספים הנדרשים בהתאם להתנהלות העסק. 

ניהול ספרים  
כל בעל עסק נדרש לנהל את ספרי החשבונות של העסק בהתאם להוראות החלות עליו בתקנות מס הכנסה. חשוב מאוד להקפיד על ניהול ספרים בזמן, בהתאם להוראות ובאופן מדויק. אי דיוק בנושא זה עלול לגרור בעיות רבות עד לכדי פסילת הספרים. 
הוראות ניהול הספרים כוללות: 
שתי שיטות להנהלת חשבונות – בהנה"ח חד צידית, הנהוגה בעסקים קטנים,  נרשמות הכנסות העסק והוצאותיו בלבד בספר תקבולים ותשלומים. בהנה"ח כפולה הנהוגה בחברות ובקרב עצמאים עם מחזור כספי גדול, נרשמות כל הפעולות הכספיות המתבצעות בעסק.  
תיעוד בסיסי – מסמכים שכל בעל עסק צריך להוציא/לשמור בהתאם לעסקו ולהוראות החלות עליו, כגון: הוצאת קבלה ברגע קבלת תקבול כלשהו, הוצאת חשבונית עסקה המקובלת אצל עוסקים פטורים ובעלי עסקים שמוציאים חשבונית מס רק בעת קבלת מזומן או פירעון צ'ק, הוצאת חשבונית מס ע"י עוסק מורשה בלבד במכירה או מתן שירות ובה מוסף גם המע"מ (יש לשים לב להוראות שונות הקשורות במועד הוצאת החשבונית), שמירת תיעוד הקשור לניהול העסק כגון חשבונות ארנונה, חשמל, ספקים ועוד, תעודות משלוח, ספרי הזמנות, ספרי לקוחות ועוד.  
השורה התחתונה היא – עבודה מול רשויות המס חייבת להיות מוקפדת, מדויקת ומסודרת. כך תוכלו להבטיח לעצמכם שקט נפשי, ועמידה ללא חשש מול כל ביקורת. 

מט"י - המרכז לטיפוח יזמות בירושלים (ע"ר) מעניק ייעוץ וליווי עסקי, מסייע בגיוס מימון לעסק ומקיים קורסים והדרכות ליזמים ולבעלי עסקים. 
הרעיון שלך - הניסיון והמקצועיות שלנו.

רוצים ללמוד, להקים עסק או לקבל הלוואה מיוחדת?
אל תסתבכו! בחרו את אחת מהאופציות ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם.
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פנייתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
השותפים שלנו לדרך
מט"י ירושלים
מט"י  ירושלים מניעים את עולם היזמות קדימה.  חלוצי הפתרונות ליזמים ולבעלי עסקים.