Paste this code as high in the of the page as possible:

מאמרים | חשיבות ניהול מערכות מידע בעסק

חשיבות ניהול מערכות מידע בעסק

ניהול מערכות מידע – ה"הארד קור" של העסק
ניהול מערכות מידע הינו תחום מקצועי, ששילובו נדרש בכל עסק השואף להתנהלות שוטפת מוצלחת, יעילה, אפקטיבית ובטוחה. תחום זה מרכז את כל מערכות הנתונים של העסק – מכוח אדם ועד לקוחות וספקים, מניהול פיננסי ועד רשימות מלאי, ממערכות המידע הפנים ארגוניות ועד למערכות התקשורת, תחזוקת החומרה, המחשוב ועוד. מדובר בתחום דינמי, הכולל תתי תחומים שונים בהתאמה לכל עסק על פי מבנהו, היקפו, מאפייניו, צרכיו ויעדיו. כיום, כשהטכנולוגיה מהווה חלק בלתי נפרד מחיינו בכלל ומעולם העסקים בפרט, ניהול מערכות המידע מבוסס בעיקר על תוכנות ממוחשבות.
 
מרחב הפעילות של ניהול מערכות מידע
הכותרת הרחבה של ניהול מערכות מידע, כוללת פעילויות שונות שנועדו לסייע להתנהלותו היעילה של כל עסק, למזעור כשלים ולהגדלת האפקטיביות והרווחיות:
תכנון כולל של מערכות המידע בהתאם לדרישות הייחודיות של העסק ומחלקותיו.
תכנון ותפעול חוויית המשתמש במערכות הזמינות ללקוחות.
הטמעת פתרונות תוכנה תוך הלימה לצרכי העסק, או תפעול פתרונות קיימים.
תפעול וניהול דינמי של ממשקים מתקדמים תוך בחינת מצב העסק בכל נקודת זמן.
אבטחת מידע – קביעת מדיניות אבטחת המידע ומתן הרשאות למשתמשים שונים, תוך שמירת האיזון בין הפעלה נוחה לבין מניעת חשיפת המידע לגורמים חיצוניים. 
תחזוקה שוטפת של הרשת הממוחשבת והציוד המשרת אותה.
 
ניהול מקצועי של מערכות מידע – מי מנצח על התזמורת? 
על מנת לתכנן ולתפעל את מערכות המידע באופן הולם ופרטני לעסק, נדרש מנהל מערכות מידע מקצועי. התכנון מהווה שלב קריטי בעבודתו, שכן מערכות המידע הנדרשות לכל עסק נבדלות זו מזו ונגזרות ממאפייניו וממטרותיו. לסדר הגודל של הארגון יש משמעות רבה הן באופי והיקף מערכות המידע (מצומצמות או רחבות, מוצר מדף או בניית חבילה מותאמת) והן בגוף/העובד המנהל אותן. עסקים בינוניים וגדולים נוטים להעסיק איש מקצוע שזהו תחום ההתמחות שלו, או להיעזר בשירות ניהול מערכות מידע חיצוני. ארגונים המתמחים בתחום ספציפי כמו ביטוח, פיננסים וכו', אף נעזרים בשירות ניהול מערכות מידע המתמחה בתחום פעילותם. בעסקים קטנים בעלי תקציב נמוך יחסית, ניהול מערכות המידע מתחלק לעיתים בלית ברירה בין כמה עובדים – מצב שאינו אידיאלי אך אפשרי.
 
ניהול מערכות מידע לעסק בהקמה
במהלך הקמת העסק, היזמים נוטים להתמקד בהתנעת התהליך העסקי. עם זאת, דווקא בשלב התחלתי זה, חשוב להקדיש זמן ומאמץ לאפיון מערכות המידע והתאמתן, שכן אלו המערכות שיתרמו לייעול התהליכים העסקיים ולצמיחת העסק. מומלץ כי עסק בתחילת דרכו ייעזר במנהל פרויקטים מקצועי, שיגדיר עם היזם את התהליכים העסקיים, ויביא ליישומם המיטבי באמצעות המערכות המתאימות. במקרים רבים, זהו הפתרון האידיאלי לעסק שנמצא בתחילת דרכו, ועד לשלב בו יוכל להעסיק מנהל מערכות מידע משלו במשרה ייעודית.

מט"י - המרכז לטיפוח יזמות בירושלים (ע"ר) מעניק ייעוץ וליווי עסקי, מסייע בגיוס מימון לעסק ומקיים קורסים והדרכות ליזמים ולבעלי עסקים. 
הרעיון שלך - הניסיון והמקצועיות שלנו. 

רוצים ללמוד, להקים עסק או לקבל הלוואה מיוחדת?
אל תסתבכו! בחרו את אחת מהאופציות ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם.
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פנייתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
השותפים שלנו לדרך
מט"י ירושלים
מט"י  ירושלים מניעים את עולם היזמות קדימה.  חלוצי הפתרונות ליזמים ולבעלי עסקים.