שיווק עם אימפקט
שיווק עם אימפקט
שיווק עם אימפקט
המאמר מאת נטע חורש - תרגום ועיבוד כתבה Entrepreneur
שואפים להרחיב את קהל הלקוחות שלכם ולהפיץ את השמועה על המוצר או השירות שלך? תוהים האם אפילו לשקול תוכניות שיווק כשאין לכם אלפי דולרים פנויים לבזבז?

התשובה, כמובן, היא כן. לא לשווק זהו סיכון כלכלי עבור עסק ויש למעשה מאות רעיונות בעלויות הגיוניות שאתם יכולים להשתמש בהן ולהגדיל את ההכנסות.

חמש אפשרויות שיווק עם אימפקט חזק שלא עולות לך הרבה ויכולות לעבוד עבור כל עסק:

דברו עם לקוחותיכם
מדהים כמה כסף מבזבזים בעלי עסקים כדי לאסוף מידע שיווקי ולמשוך לקוחות חדשים כשלמעשה יש להם הזדמנויות רבות והון זמין דרך קהל הלקוחות הקיים שלהם. אחת מהדרכים הטבות ביותר להגדיל את ההכנסה זה לדבר עם לקוחות קיימים. באופן אידיאלי, כדאי שזה ייעשה ע"י מישהו מחוץ לעסק כדי שהלקוחות יהיו כנים ופתוחים בשיחתם עימו.

כשאתם מעוניינים, למשל, לבדוק את הערכת הלקוחות, באשר למוצר או שירות מסויים, אינכם צריכים לדבר עם מאות לקוחות. בחרו 5 עד 10 לקוחות וצרו איתם קשר כדי לברר האם יהיו מוכנים להשתתף בראיון טלפוני. וכך זה עובד:

כאמור, בקשו רשות ממספר לקוחות להתקשר אליהם,  לשם ראיון טלפוני קצר ובקשו ממישהו מחוץ לעסק לבצע את השיחות.

לאחר שקיבלתם רשות, המראיין יתקשר וישאל שאלות על בסיס ערכי כגון:
* אילו בעיות ניסית לפתור כששקלת את השירות של חברת xxx?
* עד כמה  חברת xxxעזרה בפתרון הבעיות שעמדו בפניך ?
* מה הכי הערכת בעבודת החברה?
* אילו מוצרים או שירותים אחרים היית רוצה שהחברה תציע, שיכולים לעזור לך באתגרים נוספים בעסק?

לאחר שביצעתם את כל הראיונות, סכמו את התשובות כדי לגלות נושאים מרכזיים שעלו.
אל תשכחו בסוף, לשלוח מכתב תודה לכל לקוח שהשתתף במשאל. כדאי לכלול במכתב מסקנות עיקריות ולהסביר אלו שינויים אתם מתכנים לעשות בעסק בעקבות המידע שהתקבל.

החלק החשוב כאן הוא להשתמש במה שלמדתם. אם אינכם מבצעים שינויים בעסק, אזי בזבזתם את הזמן של כולם. אתם יכולים ללמוד מהראיונות מה אנשים רוצים, איך להציג את השירותים או המוצרים שלכם בצורה המתאימה להם, אילו חבילות מוצרים או שירותים ניתן להרכיב ואיך לתמחר נכון על מנת להגדיל את הכנסות העסק.

המפתח להצלחה: השיחה עם לקוחותיכם היא שיחה. אל תירו בהם שאלות. במקום זה, נהלו שיחה דו-צדדית עם הלקוח ואספו כמה שיותר מידע . זכרו, העניין המרכזי אינו כמה הם מרוצים אלא כיצד הם מעריכים את המוצר או השירות שלכם.

הרכיבו תוכנית שיווק יצירתית
גלויה היא שיטה אחת לשווק את העסק . אך מה לגבי חבילה קטנה ובתוכה מזלג, סכין או כף ומפית עליה מודפסת הזמנה לבוא לאכול על חשבונכם? חישבו "מחוץ לקופסא" ולשיווק שלכם תהיה השפעה הרבה יותר גדולה.

עוד שתי עצות קטנות: אל תחששו להסתכל מה עושים אנשים בתחומים אחרים ולאמץ זאת לעסק שלכם. חישבו על הפרטים הקטנים שיזכו לתשומת לב.
מפתח להצלחה: סמנו מטרות ברורות לתוכנית השיווק וחישבו כיצד תוכלו למדוד את הצלחתה של התוכנית.

הפיצו את השמועה
נראה לכם שאינכם יכול לעשות יחסי ציבור או פרסום בלי לשכור שירותיה של חברת פרסום יקרה? אתם יכולים! גם אם חברות פרסום גדולות מביאות עימן ניסיון וקשרים רבים, רוב החברות הקטנות יכולות לעשות יחסי ציבור בעצמן מספיק כדי לעורר עניין ציבורי כלשהו.

המפתח להצלחה: במילה אחת: מינוף. אף כי לעיתים זה קורה, אל תצפו שסיפור אחד ייצור תשואה של אלפי דולרים. ההצלחה שלכם תלויה במינוף כל הודעה לעיתונות, כל מאמר וכל פרסום שבו העסק שלכם מוזכר. למשל, שימו את כל הפרסומים באתר האינטרנט שלכם: צרו דף חדשות או הוסיפו "מה חדש" בדף הבית. הוסיפו את הפרסומים לערכת הפרסום שלכם ושלחו אותם ללקוחות, עמיתים וארגונים שונים. זכרו, יחסי ציבור הם אפקטיבים יותר ואמינים יותר ממודעת פרסום.

צרו רשת קשרים
רוב האנשים מכירים לפחות 200 אנשים אחרים. עכשיו, עשו בעצמכם את המתמטיקה: אם אתם מכירים 200 איש וכל אחד מהם מכיר 200 איש, זה 40,000 קשרים פוטנציאלים. פנו זמן לפתח קשרים עם האנשים שאתם כבר מכירים – לקוחות, עמיתים, אנשים שאתם פוגשים בהרצאות וכנסים מקצועיים, חברים ואפילו משפחה.

הנה עצה אחת כיצד ניתן לעשות זאת: התחילו בבניית רשימה של כל האנשים שאתם מכירים. אח"כ, סמנו ברשימה מי מבחינתכם הוא A,B ומי הוא C, כאשר A הם התומכים הנלהבים שלכם, הם ה"מעודדים" שלכם, שיפנו אליכם אנשים באופן מיידי. ה- B היו יכולים להפוך לתומכים נלהבים אם היו יודעים עליכם קצת יותר, כלומר, עליכם לפנות קצת זמן, לתת להם יחס ולספק להם מידע אודות העסק. C אלו האנשים שאין לכם קשר מיידי איתם. אתם יכולים להשאיר אותם ברשימה אך על מנת שיהוו קשרים משמעותיים לעסק הם צריכים קשר יותר הדוק איתכם ומידע על העסק לפני שיוכלו להפנות אליכם אנשים. אם נשארו שמות נוספים מחוץ לשלוש הרשימות הללו – מחקו אותם.

המפתח להצלחה: לָמדו אותם, אל תמכרו. המפתח כאן הוא לבנות יחסים. אלו מתפתחים לאורך זמן כשאתם יוצרים אמינות ואמון. כדי להיות באמת יעילים, אתם צריכים תמיד לחשוב על איך אתם יכולים לעזור לרשת הקשרים שלכם. למשל, תנו קצת יותר ממה שמבקשים ממכם ורשת הקשרים שלכם תהפוך לכלי השיווק היעיל ביותר שלכם.

שווקו באי-מייל
שיווק דרך אי-מייל הוא גמיש, יעיל מבחינת עלויות, קל למעקב ולמדידה ובעל אימפקט גבוה. שיווק דרך האי-מייל מאפשר לכם לכוון אנשים לאתר האינטרנט שלכם, להגיע אל קהל רחב מבחינה גיאוגרפית ולהישאר בקשר רציף עם לקוחותיכם.

השתמשו בשיטת שיווק זו להפיץ מגזין אלקטרוני, לפרסם מוצר חדש או לשתף את לקוחותיכם בהצלחות העסק. יש אין סוף רעיונות. אך אל תשכחו שהשיטה הגמישה והקלה לשימוש עלולה גם לגרום לבעיות. זכרו, זו תוכנית שיווק, חישבו עליה היטב, פתחו מסר ראוי, צרו משהו שישקף את המותג שלכם, דעו למי אתם שולחים אותו וודאו כי המידע שאתם שולחים הינו בעל ערך לקהל לקוחותיכם או שעד מהרה אנשים יבקשו להסיר את שמם מרשימות התפוצה.

המפתח להצלחה: אל תיתפסו כיוצרי ספאמים. שלחו אי-מייל רק לאלו שנתנו לכם רשות וכשמישהו מבקש להסיר את שמו, בצעו באופן מיידי.
הקורסים שלנו
מט"י ירושלים
מט"י - המרכז לטיפוח עסקים בירושלים (ע"ר) מעניק ייעוץ וליווי עסקי, מסייע בגיוס מימון לעסק, מקיים קורסים והדרכות ליזמים ובעלי עסקים ועוד. במט"י תקבלו מענה מקצועי ומנוסה לכל ההיבטים של העסק משלב ההקמה ועד לניהול השוטף.
כל הזכויות שמורות © למט"י ירושלים ע"ר 2015