Paste this code as high in the of the page as possible:

מאמרים | חשיבות יחסי הציבור לעסק

חשיבות יחסי הציבור לעסק

יחסי ציבור – המפעל לייצור מודעות
יחסי ציבור הם אמצעי מוביל ויעיל להשגת חשיפה תקשורתית של כל עסק וארגון, וליצירת מודעות ציבורית כלפיו בקרב קהל היעד. כל עסק שהוקם או קיים זה מכבר, חייב להודיע על התהוותו או קיומו על מנת לצבור לעצמו עוד ועוד לקוחות – יחסי הציבור הם "המודיע" שלו. כל גוף, מוסד או פרט שצריך לנהל דיאלוג ממושך ומתוכנן עם קהל המטרה שלו, ולהתנהל עימו ביחסי גומלין – חייב להסתייע במערכת יחסי ציבור מקצועית. למעשה, ניתן לראות את יחסי הציבור כמעין תכנית שיווקית ארוכת טווח, שמניעה את העסק לצמוח, להתפתח, ולמכור את מוצריו ושירותיו בצורה הטובה ביותר. 

יחסי ציבור כיום - הרבה יותר מקשרי עיתונות 
אנשים רבים נוטים לחשוב, שיחסי ציבור מסתכמים בקשרי עיתונות וקווי תקשורת. פרשנות מסוג זה שייכת לימים עברו, וכבר אינה משקפת כלל את שירותי יחסי ציבור כפי שהם באים לידי ביטוי בעידן הנוכחי. יחסי ציבור כוללים כיום קשת רחבה של נושאים מעבר לקשרי עיתונות וקווי תקשורת כגון: תכנים סלולאריים, קופירייטינג וכתיבה שיווקית, ניוזלטרים, תכני וידיאו ועוד. חשיבותם של אלה לעסקים עצומה ורחבת היקף – בסיוע לחשיפה באמצעי המדיה, בעזרה בבניית המותג, בהעלאת המודעות למוצרי העסק ושירותיו, בהגדלת המכירות, ביצירת קשרים עם הקהילה, ואפילו בטיפול במשברים. 

הגודל לא קובע – נהפוך הוא
ליחסי ציבור יש לעיתים תדמית של שירות יקר, שמתאים רק לחברות גדולות במשק, בעוד שלמעשה הם חיוניים ומתאימים לעסקים בכל היקף, ולעסקים קטנים בפרט. אפשרויות הקידום העסקי הגלומות ביחסי הציבור מספקות הזדמנות לבעלי עסקים קטנים ובינוניים למנף את עצמם מעבר לפרסום המסורתי. במציאות המאופיינת בהיצע גדול ובשוק תחרותי כמעט בכל תחום פעילות, עסקים קטנים צריכים להעביר את המסר שלהם לידיעתם של אנשים רבים ככל האפשר. יחסי הציבור הם ערוץ אידיאלי לעשות זאת, ולאפשר לעסק ליהנות מיתרונותיהם.

ערוץ היתרונות 
יחסי ציבור הינם ערוץ המספק יתרונות משמעותיים לבעלי העסקים. יתרון בולט אחד הינו היעילות של יחסי הציבור ויכולתם להביא לתוצאות טובות במיוחד בתחום המכירות והגדלת מאגר הלקוחות. לעיתים, די בכתבה אחת בעיתון כדי לספק לעסק חשיפה ציבורית שעשרות פרסומים לא מצליחים ליצור. 
יתרון נוסף מתבטא בתרומה לטווח ארוך ובהקניית תדמית חיובית מתמשכת לעסק. 
כמו כן, יחסי ציבור הינם שירות המאופיין במהימנות רבה. 
גם בהיבט של עלות מול תועלת, שימוש בשירות קבוע של יחסי ציבור משתלם יותר מקמפיין פרסומי שיכול להגיע למאות אלפי שקלים. 
לסיכום, לא משנה איזה עסק אתם – קטן, בינוני, גדול, חדש או ותיק – יחסי הציבור הם הצינור החשוב שיחבר ביניכם לבין קהל היעד שלכם, יטמיע אתכם חזק במודעות הציבורית, וישים אתכם על המפה בשגרת חייהם של אנשים רבים.

מט"י - המרכז לטיפוח יזמות בירושלים (ע"ר) מעניק ייעוץ וליווי עסקי, מסייע בגיוס מימון לעסק ומקיים קורסים והדרכות ליזמים ולבעלי עסקים. 
הרעיון שלך - הניסיון והמקצועיות שלנו. 

רוצים ללמוד, להקים עסק או לקבל הלוואה מיוחדת?
אל תסתבכו! בחרו את אחת מהאופציות ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם.
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פנייתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
השותפים שלנו לדרך
מט"י ירושלים
מט"י  ירושלים מניעים את עולם היזמות קדימה.  חלוצי הפתרונות ליזמים ולבעלי עסקים.