Paste this code as high in the of the page as possible:

מאמרים | ניהול והנעת עובדים

ניהול והנעת עובדים

הנעת עובדים – למה זה כל כך חשוב? 

כוח האדם הפועל בארגון, קטן כגדול, מהווה את הכוח המניע שלו ואת המפתח להצלחתו. עובדים בעלי מוטיבציה גבוהה יהיו מרוצים בעבודתם, יחושו מחויבים למטרות העסק, יפעלו כראש גדול, יציגו ביצועים ברמה גבוהה, וישפיעו לטובה גם על שאר העובדים. לעומת זאת, עובדים עם מוטיבציה נמוכה עלולים לפגוע בהישגי העסק, ולהדביק עובדים אחרים באי שביעות רצון וחוסר יעילות. לפיכך, מנהלים המעוניינים בתוצאות ארגוניות מיטביות צריכים להחדיר בעובדיהם מוטיבציה – זהו כלי ניהולי מרכזי בהנעת עובדים. השאלה היא - איך עושים זאת? 

לא על השכר לבדו
העלאה בשכר, הטבות ותמריצים הם "אקמול" שפועל זמנית. גורמים אלה עשויים להניע עובדים, אך השפעתם תהא ניכרת לטווח קצר בלבד. מהר מאוד המצב יחזור לקדמותו. הנעת עובדים אמיתית, שתהפוך לחלק מהעשייה הארגונית ותשפיע לכל משך ההעסקה של העובדים, חייבת לכלול התייחסות אישית ומתן תמריצים שנמדדים לא רק בהתאם למאמץ והזמן שהעובד משקיע. 

אז מה כן מניע עובדים? 
דוגמה אישית
– מנהל המעוניין בעובדים בעלי מוטיבציה, צריך להיות כזה בעצמו. מנהל אנרגטי ומתלהב ידביק את העובדים ב"אש" שלו. 
זיהוי הגורם המניע – כל אחד מאיתנו מונע ממשהו אחר, לכן יש לברר עם כל עובד  מה מניע אותו: תחושת השייכות לארגון? הבעת הערכה על עבודתו? מתן פתח לקידום ולצמיחה? כשיודעים מה הצורך המרכזי – יכולים גם לספק אותו. 
הכשרה – חשוב להכשיר עובדים בצורה המיטבית גם עם כניסתם לעסק וגם במהלך עבודתם. כך הם ירגישו בטוחים במסוגלות שלהם לבצע את עבודתם. 
הגדרות ברורות – יש לציין בפני כל עובד מהי מטרת הארגון, מהם ערכיו, וכיצד הוא יתרום למימושם במסגרת תפקידו. כשהעובד ידע מה עליו לעשות כדי להביא להצלחה – הוא יהיה מחויב לעשייה.  
תחושת שייכות – יש לתת לעובדים תחושת משפחתיות ושייכות ארגונית. חשוב לבצע פעולות שונות, המייצרות אווירה ביתית ונעימה: סביבה מעוצבת, התייחסות לימי הולדת, הרמת כוסית בחגים, מפגשי גיבוש וכיו"ב. 
מילה טובה – הבעת תודה והערכה היא כלי מוכח להנעת עובדים. לפיכך, חשוב לתת לעובדים חיזוקים חיוביים, לשבח אותם אישית ובפני אחרים, ולתת להם לחוש משמעותיים. 
שיתוף הדדי – חשוב לעדכן את העובדים במהלכים בארגון ובקבלת החלטות, להיות קשובים להצעותיהם, לקבל מידע שהם מביאים מהשטח, ולהעניק להם מידע פנים ארגוני. השותפות יוצרת מחויבות. 
הנהגה – ההנהגה הארגונית צריכה להיות מורגשת לאורך כל הדרך, להתוות סדר וגבולות, ולהזכיר לעובדים תמיד מהם יעדי הארגון. הנהגה צריכה להיות אסרטיבית וברורה, ומצד שני מכבדת ומפרגנת. 

קדימה, אפשר להתניע.... 

מט"י - המרכז לטיפוח יזמות בירושלים (ע"ר) מעניק ייעוץ וליווי עסקי, מסייע בגיוס מימון לעסק ומקיים קורסים והדרכות ליזמים ולבעלי עסקים. 
הרעיון שלך - הניסיון והמקצועיות שלנו.

רוצים ללמוד, להקים עסק או לקבל הלוואה מיוחדת?
אל תסתבכו! בחרו את אחת מהאופציות ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם.
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פנייתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
השותפים שלנו לדרך
מט"י ירושלים
מט"י  ירושלים מניעים את עולם היזמות קדימה.  חלוצי הפתרונות ליזמים ולבעלי עסקים.